'פורבס' מציג: מי הוא האיש החזק בעולם – ואיפה ממוקם נתניהו?

    דוד לזר | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ 1 Comment on 'פורבס' מציג: מי הוא האיש החזק בעולם – ואיפה ממוקם נתניהו?
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיהו האדם המשפיע ביותר בעולם, ובאיזה מקום מדורג ראש הממשלה בנימין נתניהו? מגזין 'פורבס' פרסם היום (רביעי) את הדירוג השנתי בפרויקט המיוחד שמדרג את האנשים המשפיעים והחזקים ביותר ברחבי העולם.

    הנתונים מתבססים על עבודת תחקיר ארוכה ומעמיקה אשר בחנה שורה ארוכה של מדדים – החל מכמות האנשים המושפעת, דרך ההשפעה הכלכלית ועד למגוון התחומים המושפעים מפעילותו של כל אחד מחברי הרשימה – וביססה את מעמדה לאורך השנים כאחד הדירוגים המדוברים והמצוטטים ביותר ברחבי העולם.

    השנה, לראשונה, מי שזכה במקום הראשון ובתואר האיש החזק בעולם הוא לא נשיא ארה"ב ברק אובמה אלא דווקא נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, כשבמקום השני זכתה – קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שבמשך 5 שנים ברציפות היא כבשה את מדד "הנשים החזקות בעולם", השנה כאמור – היא עשתה צעד אחד קדימה – אל המקום השני.

    במקום השלישי נמצא, הנשיא ארה"ב ברק אובאמה שמעמדו הבינ"ל ממשיך להישחק. במקום הרביעי נמצא גם השנה מנהיג הכנסייה הקתולית, האפיפיור פרנציסקוס, ובמקום השישי – האיש העשיר ביותר בעולם ביל גייטס.

    במקום השביעי נמצאת נגידת הפד ג'נט ילן, ובמקום השמיני נמצא ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, מי שמוקם בבמקום ה-9 הוא ראש הממשלה ההודי נרנדה מודי, ובמקום ה-10 יו"ר חברת "אלפבית" (הגלגול החדש של גוגל) לארי פייג'.

    הישראלי היחיד שמדורג במדד היוקרתי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שממוקם במקום ה-21, לאחר שבשנה שעברה דורג 26. בין הנימוקים לבחירה הסבירו עורכי הדירוג כי נתניהו הוביל השנה את המבצע הצבאי הגדול ביותר בו הייתה מעורבת ישראל בשנים האחרונות (בהתייחס למבצע "צוק איתן" מהקיץ הקודם) וכי עמד למול ביקורת בינ"ל נוקבת.

    כמו"כ, גם נאומו המדובר בקונגרס זכה להתייחסות, ולבסוף נכתב כי "מדינת ישראל בראשה עומד נתניהו מוסיפה לשמור על מעמדה כ'אומת הסטרט-אפ' אשר מציגה את מספר הסטרט-אפים לנפש הגבוה ביותר בעולם".



    1 תגובות

    מיין תגובות